skor

i veckan ska ja bege mig ut och köpa mig nå skor med klack.
inte just dom här
men dom va fan snygg :b
är nästan skolös o hittade ju inga somsagt i umeå
hoppas de finns nå snygga te rimligt pris här!



28 feb

igår kväll så ringde jennifer och fråga va ja gjord
dom hade fått tag i en kvarting så dom va sugen på sup
så ja fick snabbfixa lite dricka, inte mycket alls men de räckt :p
så vi impulssöp och de är faktist roligare än en planerad fest.
Roligare när man inte riktigt vet vad som ska hända och vart man tar vägen
Vi hamnade på norräng en stund,
sen till antons lägenhet.
men där va vi int läng för ja blev trött!
vaknade upp imorse med värsta huvudvärken
känner mig inte taggad till att dricka på marknan..
men he få ja väl se då.
riktigt rolig kväll iallafall.
tack b-rudar ; )




27 feb

sitt här å frys om fötterna
kom typ just hem ifrån ume,
ha vart där å shoppa idag :D
köpte en kofta, tröja, underkläder, t-shirt och ett par skor.
Ska kik här i lycksele om ja hitt nå skor här,
för ja vill ha ett par skor med klack men he va dåligt om de där borta
nähmen, he finns ju säkert här.
köpt en grej åt anton å, för vi ha ju ett halvår imorgon.
han fick en datamus som han behövd ;p

spa me b-rudarna igår,
jennifer bjöd oss på en öl som vi dela på haha.
haha, vissa ha lätt för å känn av ; )
he va roligt.


bild från i somras nångång i think.


men ändå sitter jag kvar

visst kan ja spela som om allt vore som vanligt,
de måste få ett slut
allting håller på brinna ut
vart har du tagit vägen?

om jag nu behöver förklara
så är allt som vanligt men inget är som förr
min väntan leder ingenstans
jag saknar det vi hade
de måste få ett slut
allting håller på brinna ut


jag får för mig att jag kan stanna kvar
men hur?
när min väntan inte leder någonstans





24 jan

woho, två månades minus 2 dagar tills ja fyll 17!
va på skolan idag, gjord klart omvårdnadsuppgifterna. tummen upp!
Somnade efter skolan så nu lär ja int kunna somna ikväll.
Sovmorgon till 20 över 11 imorgon. har bara tre lektioner imorgon, känns int dåligt alls

finns däremot int mycke å säg, ska te umeå på lör och köp nå kläa!
he behövs kan ja lova,
ska iallafall köpa 1 eller 2 par skor (ett måste) och typ nå block till skolan. haha.
Sen får ja se vad ja hitt. Kanske nån kofta o en tunika eller ngt.

aja. ja bju väl på en bild


18 feb

Hur kan man tillåta att ha en lärare som knappt kan lära ut matte? Ja fattar inte när i stort sett alla klagar på henne! När jag gick i nian, så klarade jag matten helt ok. De va väl lite knakigt där men när jag inte förstod så satt man sig ner och gick igenom från grunden igen, från början. Men nu är de helt tvärtom. Nu när man inte kan så är det som läraren tänker "Jaha, IG. Inge mer med det." Inte för att jag har IG, än. Men klarar jag inte provet om ekvationer så lär de ju bli det. Ingen uppmuntran heller. De suger! För då blir man ju "peppad" till att göra saker. De jag får höra är väl i stort sett att det inte är någon idè att läsa matte B för de lär jag ju ändå inte klara. Nä såklart, inte med en bitterfitta till lärare.
Blir förbannad på att hon inte kan lära ut! Hon har varit lärare i flera år. Säkert över 10-20 år och någon kunskap om utlärning borde hon ju faktist ha. Men icket.
Snart far jag till Forsdala och frågar gamle Gunder om hjälp.

Imorgon är de fredag, ska läsa på om ekvationer en fredagkväll. Mamma och pappa är borta från lördag till söndag så de blir att ja o anton är ensam hemma då. Ska ta hand om hundarna och kisse. :)
Annars så gör ja int mkt. Sitter här i lägenheten och anton spelar. Ser lite på OS och ta de bara lugnt.

Sovde hos Rasha igår. Vi for och kika på musikalen,Den var väldigt dålig. Inge illa menat nu, men den sög totalt. Ingen humor typ och var the beatles de bästa dom kunde komma på? Haha, helt fail. Mitt i föreställningen så ville man typ gå hem. Sen följde jennifer och josefin med hem till Rasha. Vi spelade kort, skratta och spådde varandra! hehe. Sovde över där. For till skolan idag och vi hade bara tre lektioner, men däremot var dom långa.
Ikväll blir de nog inte så mycket. Ska väl vara här och se vad som händer.

SNART ÄR DE FREDAGSMYS!



Jag vill ha sommar!!!


6 feb

Idag har ja och Rasha varit och kört skoter. Vi stanna av i nån kåta å fika varmoboy o nå kaken! Vi körde sedan vidare. Ut mot Hedlunda avan, då mitt i allting så känn vi hur bakdelen av skotern ba fär ne i vattne. Rashas händer blir blöta och hon skriker: GASA!! He gjord ja o vi kom oss framåt. Mina skidor lyftes och vi var påväg ner.
Vi kom bort därifrån och kom en bit. Vi stannade o båda va te grine och vi lugna ner oss. Sen hör vi ba att isen spraka, he typ smäll så vi skynda oss därifrån. Vi fick panik så ja körd upp i hedlunda avan i skogen där. Vi fastna såklart med skotern så vi tog oss int lös. Så vi fick ring efter hjälp. Men tillslut va vi hemma ;D

Sitter just nu med Ruff i lägenheten och gör inte sådär mycket. Tare ba chill!
Vart och tränat på gymmet ikväll. Kan va skönnt när man int ha nå bättre för sig. Hihi.


5 feb

Ikväll har ja int gjort mycke alls. Suttit och sett en film. Färgade håret i eftermiddag, vanlig mörkbrun och har duschat. De enda tror ja. Skönnt ; )
Imorgon blir de förhoppningsvis Umeå, ska isf köpa mig ett par nya skor, vet precis hur dom ska se ut! Sen nya underkläder tror jag och kanske någon tröja eller tunika. Therese ska ju ned och byta tungpiercing nu, de ä på tiden så ja följer nog med. Hoppas vi ens hinner in på stan.

Bju på nå gammbilder
enjoy;


Jag och Rasha en vanlig dag på skolan.


Josefin, Sandra Anna, Julia, Jag och Evelina.
Tror de va på valborg, kristihimmelfärds?


Jennifer!


Josefin och jag. I sjuan? fjortis -> ; )


Rasha posar!


Jag och Jennifer tar ett dopp!


Skolavslutning :)


Mummet :D

4 feb

Haha jag och anton kom nyss överens om att ja ska gå till skolan med han imorgon. Han börjar halv 9 och jag kl 10. MEN, han ska vara uppe FÖRE mig annars går ja inte med honom ;p haha. Vanligtvis går han upp nån minut innan vi ska gå, men nu ska han vara uppe för 10 över sju! Ska ja lida, får han lida ;D

Varit på gymmet ikväll. Gick på rullband i 10 minuter sen sprang jag i 20 :) Känns skönt nu efteråt.


Aja, skönt med fredag imorgon. Förutom skidor!! Ska väl gå och duscha sen slagga så ja orka gå upp tidigt imorgon.
Tjing

2 feb

Varit och gymmat ikväll. Gick i rask takt i 15 minuter och sprang i 15. Körde lite styrka också för omväxling och få fastare armar. Var där med rasha, det är trevligt att vara där med henne för då har man någon att prata med, fördriva tiden med. Fick skjuts hem till Anton av rashas mamma, snällt. Sett på Paradise Hotel. Tycker ändå att de va rätt att Jackie vann för hon har haft taktik under "spelet". Tycker inte att hon har varit så snäll mot alla, men va vet ja egentligen? Har typ sett 5 avsnitt haha. Men intrycket jag har fått.

Snart ska ja o anton göra vår traditionella kvällsgrej, en omgång kort! Helt ärligt så förlorar jag dom gånger jag inte har fuskat. haha. Sen blire slaggen! Har sovmorgon till 10 imorgon sen blir de studiebesök på Stenbergska. Sen vet ja inte vad vi ska göra för något.
Har också suttit och svara på alla omvårdnadsfrågor som ja ska ha tills imorgon. Jobbade superbra på skolan idag, känns bra!
Vet inte annars vad ja ska skriva, men nu längtar ja till helg. Då blir de förmodligen en skotertur om vädret är bra.


RSS 2.0