1 jan

Nyår var jättekul. Var med älskling och familjen hos Peter och Britta, åt middag och hade de mysigt. Sjöng singstar och sen for vi ut och kollade på alla fyllon ;p
Träffade Sandra, hon var nog den enda ja träffade den kvällen av resten av tjejerna!
Tolvslaget var bra, vi skålade och drog nyårslöften. Mina är att sluta röka helt och att börja träna. :)
Fick en nyårskyss också ;) hihi.

Men de har varit trevligt. Sovde rätt länge idag, och imorgon åker vi till Dorotea för att hämta våran nya familjemedlem så de är ingen unge som vi ska få, haha. :) De är en liten kattunge, förmodligen kommer den heta Ruff. Anton fick bestämma namn haha.

Ikväll blir de bara att ligga och se på en film tror ja och bara mysa. Får se vad som händer.
 

Hur har mitt år 2009 varit?
Det har varit ett helvete den första tiden av året. Började röka men samtidigt har jag haft en otroligt lojal och rolig vän, Rasha. Helt ärligt så har jag aldrig haft en bättre vän och jag har aldrig haft så roligt!
Hon fick allt det dåliga att bli bra tillslut. Vi peppade varandra men samtidigt har bådas 2009 inte varit så bra.
Det har varit upp och ner. Dagarna med henne har varit helt underbara och hon har fått mig att ändras som person till något positivt. Såg inte så bra på livet innan. Fått mig att bli mer framåt och lärt mig att inte bry sig så hårt om allting om vad alla andra tycker. Hon är helt enkelt en tjej som vågar vara sig själv mer än någon annan och de är nog det allra bästa med henne. Man lär sig så mycket av henne. Tack min bästa vän. <3
Sommaren däremot blev bra, till en början.
Åkte vill Vilhelmina på dansgalan med några kompisar och de blir ett minne för livet kan jag säga. Det var underbart roligt. Var i Åsele och där var det roligt, var där med Sandra sen kom Rasha dit på dagen. Helt okej roligt faktist. Har också varit på Storsjöyran med syster och vi har kommit varandra väldigt nära under året 2009.
Men vändpunkten på sommaren var att en nära vän var med om en bilolycka och var extremt nära döden. Fick operera bort skallbenen. Var och hälsade på honom när det var som värst och det var inte kul. Kändes bra att få se honom en sista gång om han inte skulle överleva, för ingen hade några garantier. Men det gjorde han. Han har förändrats som person nu och ser på livet i ett nytt perspektiv skulle jag kunna tro. Han fick en andra chans och det har han själv sagt.

Träffade även Anton under augusti. Vi hade smsat hela sommaren men i slutet så blev vi tillsammans och vad ska man säga? En helt underbar person som förändrat mig på mångra bra vis.
Vi har väl haft våra nergångar men allt har bara blivit bättre och bättre och jag ser en framtid med honom som jag inte gjort med någon annan. Jag älskar honom över allt annat <3

Annars under 2009 så har jag som jag så länge velat, gått ner i vikt. Min vikt under år 2009 och innan låg på 66 kg och det är väl inte så farligt mycket men jag trivdes inte med det eller min kropp. Är 1.58 lång och under år 2009 gick jag ner 13 kilo så det är en väldigt positiv sak som har hänt under året och det är viktigt att må bra.

Har också underbara vänner just nu, tänker inte räkna upp några för det blir säkert så att jag glömmer någon, men jag har haft otroligt fina stunder med er och ni får mig att må bra. Ni har stöttat mig otroligt under det här året och de är jag tacksam över. Tack för att ni finns, ni vet vilka ni är. <3

Finns nog massa mer saker jag skulle kunna räkna upp men jag orkar inte skriva mera nu.

Tjing.

Kommentarer
Postat av: Anonym

älska dig bästavän!

2010-01-02 @ 17:47:06
URL: http://www.raashas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0